0140 - lights

SPM Trial just around the corner and I should keep these stuffs away from me but I'm just can't get off these things in my mind. It livin' like in my soul. Yeah, truly I'm just can't. Aku rasa macam aku bukan budak espiyem pon entahlah rasa happy gila siot. Hmm bytheway selamat menyambut bulan puasa dan bulan raya okey. Lebih plak aku ni. Nak share ape ya di sini. Kekeringan idea ni. Aku taktahulah nak story apa sebabtu belog aku ni sunyi je. Tapi aku still aktif belogwalking seantero dunia. Cuma aku tak post entry je buat maseni. Aku pelik bila time aku nak share story kt belog then ade la hal yang menghalangnya. Like something that can't describe. Then save kat draft. Malas nak post. Bila baca balik, kenapa aku taip macamtu oh man my words are too harsh oh man i'm so lameee. Yeah thats are one of my feeling when i'm re-read it back. But I won't delete it. I'm just save it into draft and just filling up the entry list. Some entry just to private or maybe people will misunderstood what I'm tryin' to say in different views or opinions. We're only human and human do make a mistake. Me too. I can't be a perfect square lady like certain people. Kenapalah sesetengah manusia tidak memahami pemikiran orang lain yang berbeza dari pemikiran kita. Kenapa. Entahlah. Persoalan itu dibiarkan tergantung begitu sahaja. Tak mampu aku ungkapkan dengan penjelasan. Come on. Kita kena bangkit. Kita kena cari diri kita sendiri. Biarkan ia terus 'bernyawa' dalam diri ini untuk semangat kita. Kenapa mesti kita ikut telunjuk orang lain walhal telunjuk kita masih mampu dilengkukkan walau sedikit. Pemikiran yang berbeza pula mencetuskan perbalahan. Pada aku itu bukan perbalahan tapi ia hanyalah perselisihan faham dalam memberikan pandangan. Aku tahu entry kali ini agak merepek tahap dewa dan bosan sehingga kau nak muntah membacanya. Takpa, teruskan membaca. Mungkin kebarangkalian idea yang diperah telah kehabisan atau kehausan. Eh aku nak cerita ni, pagi tadi aku tak pergi pun tuition chemist ngan addmaths. Alolooo sian si wani ala takpe pasni aku datang. Serious dowh aku takboleh nak bangun pagi. Kenape ntah kan. Memang totally takboleh wa cakap lu. Apakiyee dahlah aku ni jenis lambat, everythingnye nak lambat. Adoi. Habit lambat aku ni semakin menjadi-jadi pulak. Yelaaa mana ada orang parking moto kat area first gate sekolah kan. Aku je sorang parking situ. Hmmm nak buat macamana, aku sampai je sekolah gate parking moto sudah dikunci. Hmmm me so sad. Takpela aku parking depan. At least ada guard boleh tengok-tengokkan moto aku. Lagipun helmet aku letak kat pondok guard tu. Tapi kesian dekat moto aku. Sebab masa hujan nanti, moto aku kesejukan. Kesiannya dia. Takpela, you kena berkorban untuk I taw baby scoot sayang. Hummm. Yet still I haven't put the name on it. Let it be my 'baby scoot' till forevahhh. Hahahaha. Takpela esok aku berazam nak datang awal yee. Lagi satu, minggu ni kelas kesayangan aku iaitu 5Dahlia nak buat event buka ramai-ramai. Lewl I can't wait fer this. Aku rasa friendship 5DA is getting stronger and stronger. Because kiteorang tak pernah nak rasa iri hati dengan orang itu ini, we're always together-gether doing something that people called it as awesome. Masa hari koko, we bought our foods in a big pack to share with classmates. It just so cute and I'm gonna remember it forever. Kelas lain tak ada buat macamtu. We do it in purpose. Nak save money katanya. Maklumlah hari koko kan itu ini semua duit. So pack our food and eating like a boss. The best part is bila form teacher kiteorang datang support and have a time with us just only a few minutes. Cikgu Fiza namanya. Dia pun snap-snap gambar dengan kiteorang. Idk why but I'm think Cikgu Fiza have put so much effort for us, backing up for us and stay with us. To me, Cikgu Fiza is one of the bravest woman or we called it as Iron Lady. She know us and we don't wanna lose her. She is the best teacher I've ever had. Masa birthday kita, Cikgu Fiza bagi kita birthday card taw. Same goes to others classmate of 5DA. Eventhough 5DA kelas yang bukan tergolong dalam kelompok Anggerik dan Angsana, tapi kiteorang ada bond friendship yang amat kuat. Kuat seperti gam gajah. Gossip sama-sama, mengumpat sama-sama, pergi tandas sama-sama (ehem..laki dan perempuan tandas yang berbeza), ketawa sama-sama, harook bersama-sama eh kalau boleh semua nak sama-sama. Just take a look kat group 5DA in Facebook, they were just an amazing people that we could say like a family. Mungkin di saat aku melangkah keluar dari sekolah menengah, aku merindui kelas ini. Terukir seribu satu kenangan bersamanya. Sedikit coretan perihal kelas sepanjang berada di SMK Dato' Penggawa Barat, kelas pertama yang aku duduki ialah 1DA. Masatu random, taktahu kelas yang ke berapa. Then, naik Form 2, aku dimasukkan ke 2KA a.k.a 2Kenanga. Pada zaman itu, Kenanga di anggap kelas kedua bagi kesuluruhan Form 2. Naik Form 3, aku diturunkan ke kelas 3DA, bermakna kelas kedua bagi keseluruhan Form 3. Hingga ke menengah atas, aku dimasukkan ke 4CE atau dikenali 4Cemara. Masatu random taktahu yang keberapa. Dan kelas terakhir, 5DA. Kelas sains tulen yang terakhir di sekolah aku. Sekolah aku ni ada 4 pilihan aliran. Yang pertama, sains tulen dan arab(Anggerik), keduanya ialah sains tulen dan teknologi(Cempaka), ketiganya ialah sains tulen(Angsana, DAHLIA) dan keempatnya ialah prinsip perakaunan(Kenanga). Semua aliran diwajibkan mengambil subjek Addmaths. Everyone favourites subject isn't? Hehee. Oleh kerana pembahagian kelas mengikut keputusan akhir tahun tingkatan 4, maka terjadilah diskriminasi antara kelas pandai dan kelas awesome. Kelas awesome tu kelas aku. Biasanya para guru di sekolah memandang tinggi akan kedudukan sesebuah kelas itu. Tatkala memasuki kelas aku, biasa seorang atau dua orang guru pasti akan membanding-bandingkan level IQ antara kelas dan kelas yang lain. Aku heran kenapa wujud lagi diskriminasi antara pelajaran. Tidakkah sepatutnya diberi semangat untuk kami terus melakar kejayaan. Meskipun kita tengok luaran seseorang itu amat teruk tapi kita tak tahu apa motif dia. Mungkin dia pandai secara diam tanpa ada rasa takbur. Jangan mudah menilai perasaan seseorang. Cukuplah hanya kita yang memahami keadaannya. Memang kelas aku bising tapi kiteorang bising ada limits. Tak semua classmates aku bermasalah. Just a few only yang tegar melakukan masalah. Biasalah budak-budak. Yang masih di alam remaja.