0138 - starting

Hoyeah. I'm back. After been a while with chaotic and jovial life, so am back with my belog. Oh my belog, I miss you much. Did you miss me, belog? Miss aku ke tak hah! Hahaha toyol betul kan tuan dia ni. Alaa malu la macamni. Sebenarnya macamni, uhuk-uhuk *gedik jap* ekceli kite kan kekok ileww nak menaip post belog ni. Uhuk uhuk acaneww ni. Uhmmm, cedihnyewr. Ala rempit lak bahasa aku ni. Hahahaha okey Bylaaa gedik is oberrr. Okay then, let me tell you about my life. Hmmm everything was fine. Dah tak ade dah gaduh-gaduh ke apa ke ala kalau ade gaduh sekejap je. Aku still macam dulu. Cheerful, merepek, childish, emotional dan selainnya yang munasabah tentang diriku ini. Bermulanya tahun ini, aku menghadapi exam, ye exam ye kawan-kawan. Hmmm, mid-year exam pun dah dapat. My result hmmm down sikit ahh. Overall, 3 down, 1 static, 5 up. Biology Addmaths and Chemistry aku memang mintak maaf ah. Aku takleh go siak dengan 3 subs tu. OMG. Idk why. Masa Sumative1, nak tahu tak the lowest mark aku apa? Mathmode. This time, Mathmode up and up than others. Tapi aku tengok markah PI aku not bad. Ok Bylaaa mid-year is over, please focus on your trial. Sekarang ni aku tengah berusaha cover semua topic especially for the 3 subs. Hmmm mampu ke aku ni. Duhhh, aku ni dahlah jenis tak kisah ni nak study lagi pening kepala aku. Hmmm, I'll try. Aku kena challenge dengan kawan dapatkan 3A and no down for this mid-year but what I got? Hmm, kalah siut. Nampaknya aku kena bangkit dan terus bangkit untuk peperiksaan besar ini. Aku dimaklumkan Selasa ni, 25 Jun 2013, peperiksaan penilaian Bahasa Melayu satu Johor katanya, aku pun tidak berapa pasti peperiksaan ini tujuannya apa tapi itu sahajalah yang dimaklumkan oleh guru bahasaku. Aku tak kisah Paper1 tapi aku kisah Paper2. Maklumlah, aku tak berapa pakar sangat dalam bab tatabahasa dan komsas. Sungguh aku lemah. Melihat markahku dibanding-bandingkan dengan rakan sekelasku, aku tahu aku memang paling low Paper 2 Bahasa Melayu. Sungguh aku tak nafikan. Okay okay, next part, aku ada join trip kolaborasi between sekolah aku and SM Kejuruan Negeri 7. Aku baru nak share gambarnya kat belog aku ni tapi nampaknya haih aku geram betul taw dengan siblings aku ni. Ade ke patut kameranya disorok, USB pun sama. Menjajau aku merata mencari macam hilang anak sebab diorang ni pandai betul bab sorok-menyorok. Ni pun aku baru jumpa kameranya. Hmmm, USB belum lagi. Aku tak faham kenapa lah ye. Apakah dosaku ini. Pernah sekali aku mengamuk pepagi buta mencari buku aku, last-last aku nangis depan mak aku, aku nangis sebab aku nak gunakan buku Pakad Chemistry kalau tak silap, aku yakin aku letak kat tepi katil aku sebab aku nak bawak esoknya, pastu bangun je dah takde. Mana aku tak mengamuk dah setengah jam aku carik. Adelah sorang hamba allah tu letak balik buku kat tepi katil aku, so nampak macam tetibe ade pulak. Maybe sebab aku nangis depan mak aku kot. Hehee actually aku ni tak bolehlah nak pendam lama-lama or mengamuk lama-lama nanti mesti airmata aku mengalir. Aku ni kire macam manja sikit ar. Hehee. Tapi betul ar aku memang camtu. Takboleh nak tahan lama-lama. Tadi kat kereta pun mak aku pujuk aku jangan nangis sebab aku kena marah dengan Angah aku tadi. Dia tak puas hati sebab aku nak amek gamba banyak-banyak dia tak kasi. Ala angah tu kedekut ah. Hahahaha okay enoughlah. Malam ni Nisfu Syaaban ye. Jangan lupa baca Surah Yassin 3 kali, first untuk dipanjangkan umur, second times untuk dimurahkan rezeki and third times for ditetapkan iman. Semoga kita semua tergolong dalam orang yang beriman. Insyaallah. Sekian. Wassalam.