0133 - rasa

Tatkala aku sedang membuat latihan addmath, segala nombor-nombor dan formula-formula mula merebak ke kepala aku. Seolah-olah ia berputar mengelilingi seantero dunia aku. Pening aku. Mana satu aku nak guna formula. Silap langkah, markah terbang beb. Macamnilah hidup, salah langkah yang menimpa padah. Kita kena berhati-hati. Macam soalan dan formula. Ibarat tanpa kalkulator. Susah nak kira. Macam yang aku dapat, jawapan sama tapi jalan kerja lain. Apa semua ni. Pening tak berlagu. Okay straight to the point. Aku keliru. Apabenda aku sedang fikirkan ni. Err..apa aku rasa ni. Lain macam. Jatuh cinta kut? Ah..tak mungkinlah. Impossible. Perasaan apakah ni. Susahnya nak faham. Mengalahkan addmath. Hmmm lantaklah. Malas aku nak fikir. Eh tengok ni, aku masih fikir dan fikir lagi. Aigoo susahnya nak buang perasaan ni. Ni semua sebab semalam. First time aku rasa macam jatuh cinta eh tapi macam dalam mimpi tahu tak. Orang yang aku maksudkan ni, dia lagi triple triple baik dari aku and triple triple zuhud dari aku. See. Mampu ke aku ni. Hmm aku tengok dari jauh je la. Tak mampu nak dekat-dekat. Hahaha. Nama penuh pun aku taktahu. Just nickname je aku tahu. Tu pun dari kawan-kawan. Dia jauh beza dengan aku. Bagai langit dan bumi. Yang tidak akan pernah bersatu. Ala, aku bukan apa, aku suka cara dia. Cara dia bercakap senyum ketawa pipi hahahaha anggunnya kau di mata aku. Yeeee betul. Dia ada stail kepimpinan. Aku rasa dia boleh bimbing aku..kot. Dia nampak aku ke. Entahlah ek aku suka tiap kali dia berbicara even dari jauh. Nampak matang. Aku sendiri tak pernah berbual-bual dengan dia. Cuma berselisih masa turun naik tangga je. Tu pun kengkadang. Kalau berselisih pun, aku tak pandang muka dia. Aku pandang lain. Hmmm segan wei. Eh tadi aku cuba cari Facebook dia. Hahahaha guess what. I found it. Hmmm ironiknya lain dari aku sangka. Oh tidak. Tu ke kau yang sebenarnya? Ok. Not bad. Hahaha I like. Nak je aku mensi nama kau dekat sini. Eh rilekla. Nanti dulu woo. Rupanya dia tak ada dalam friendlist aku. Dalam hati, nak ke taknak aku add dia ni. Adomak ai nantilah dulu. Nanti aku tak habis-habis stalk dia. Ok. Biar je la. Kalau dia jumpa akaun aku, aku harap dia add. Hahahaha apeseh aku merepek dalam entry ni. Hmmm so kesimpulannya, aku jatuh cinta ke? Tak. Aku cuma taktahu. Aku cuma rasa, dia boleh bimbing aku ke jalan yang benar. Tu je. Aku nak fokus dalam pelajaran aku dulu. Nak kejar cita-cita aku dulu. Cintan cintun ni semua letak ketepi. Biasalah asam garam hidup seorang remaja, ada kalanya manis pahit masam masin kelat dan sebagainya. Semua ni memori yang aku bakal ingati sehingga akhir hayat. Termasuklah belog aku ni. Okaylah aku nak siapkan homework yang bertimbun tu. Makin menebal makin tak terurus. Semoga berjumpa di entry-entry yang seterusnya. Be happy :)