0146 - suara

Well here we go again to discover the world of mine. I just wanna express some words, feelings, thoughts, and all to threw before it haunt back in my mind. Aku seorang manusia. Yang mempunyai perasaan bukan tunggul. Bukan disepak ditendang-tendang macam bola eh. Suara. Suara ada banyak jenis. Kau nak yang macamana. Yang merdu, yang sedap didengar, yang bingit, yang menyakitkan hati dan bermacam jenis suara yang kau akan dengar. Satu je cara nak tutup suara-suara tu iaitu dengan menekup telinga. Memang kau takkan dengar apa-apa sebab seolah-olah kau berada di tempat yang sunyi. Itu yang aku maksudkan. Aku bosan dengan suara yang menyakitkan. Tengkingan yang membingitkan. Senang cerita bosan dan penat menahan pekikan itu semua. Mana boleh tahan kalau setiap hari menahan benda yang sama. Ingat aku takde perasaan? Kau pijak itu ini, aku diam je. Aku malas nak bingit-bingit itu semua. Biar kau sendiri carik kesalahan kau. Biar kau sendiri rasa kat tempat aku macamana. Bila aku buat benda yang sama dengan apa yang kau buat kat aku tahu pulak kau melenting. Inikah yang dinamakan kawan? Kau tak pernah fikir and amek tahu perasaan kawan kau ni. Tapi yang selalu mengalah siapa? Eh aku dah penatlah. Berhentilah wei. Tapi aku siapa nak berhentikan perangai orang. Jalan mudah, berdiam diri. Kau takkan pernah rasa jerih perih hidup aku. Agaknya macamana ek perasaan kau jika diperkecil-kecilkan, jika diperli-perli, jika membuat suatu kesalahan yang kecil tapi diperbesar-besarkan, jika bergurau terlampau over, jika dihentam dengan perkataan yang menyakitkan dan kesemuanyalah. Bergurau tu agak-agaklah ea. Aku, terus terang aku cakap, aku dah lali dan bosan. Tapi aku diamkan je. Aku malas nak bangkitkan isu ini kerana aku tahu possibility aku nak menegakkan hal aku sebanyak kosong perpuluhan kosong satu. Buat apa aku nak bangkitkan kalau akhirnya aku yang kecewa sakit hati merana dan sebagainya. Buat apa. Tiba satu part kalau aku dah keluarkan bahasa kesat tu maknanya aku dah penat bosan menyampah gila. Aku ada terbaca suatu pepatah inggeris, seseorang yang melayan kita dengan buruk tidak layak dilayan dengan baik. Tahu tak apa maknanya. Hahaha. Jangan pula atas apa yang aku update di belog dijadikan modal isu tidak puas hati engkau sewaktu berbicara di 'belakang' aku. Jangan ingat aku tak tahu. Aku ni instinct kuat wei, aku takleh menafikannya. Pandai baca, pandailah nilai. Kecoh-kecoh sana sini buat apa. Memalukan sungguh. Aku buka aib kau ke? Sorry i tak mensi nama you pun kat sini taw. Tak payah nak terasa i gewwwwwwlllyy angat tawww hahahahahaha. Buat apa pandai tapi attitude kamu zero? Soal hati memang zero percent. Aku malas nak fikir pasal cinta ke apa yang penting aku senang dengan diri aku. Dah tiba masanya untuk aku bangkit. Bangkit dari segi fizikal, mental, rohani dan jasmani. Sekian.

@Petzard : "Sometimes I wish I could hurt you the way you hurt me, but deep down I know that if I had the chance, I wouldn't do it."

*nak tergelak rasanya update macamni, emosi > perasaan, ini semua gila hahahaha